Een goede manier vinden om je product of dienst te bespreken kan een uitdaging zijn als je geen ervaring hebt. Om dan begeleid te worden met een raamwerk kan echt nuttig zijn. Is dit boek van Donald Miller een goede leidraad?
Inhoudsopgave
Laat het boek voor zichzelf spreken
Elke dag maken de meeste bedrijfsleiders een fout die hen geld kost: ze leggen niet duidelijk uit wat het is dat hun bedrijf doet.
Het StoryBrand Framework is een paradigma-veranderende aanpak om met klanten in contact te komen die het ultieme concurrentievoordeel oplevert. Het onthult het geheim om klanten te helpen de voordelen van het gebruik van uw producten, ideeën of diensten te begrijpen.
Building a StoryBrand leert:
- de zeven universele verhaalpunten waar alle mensen op reageren
- de echte reden waarom klanten aankopen doen
- hoe je een merkboodschap vereenvoudigt, zodat mensen het begrijpen en ernaar handelen
- hoe je de meest effectieve boodschap creëert voor websites, brochures en sociale media.
Building a StoryBrand zal voor altijd de manier veranderen waarop u praat over wie u bent, wat u doet en de unieke waarde die u uw klanten biedt.
Verduidelijk uw boodschap zodat klanten zullen luisteren.
Wat heeft StoryBrand voor mij gedaan?
Ik heb het boek zorgvuldig gelezen en het bijbehorende raamwerk gebruikt. Heb het met succes gebruikt om een campagne voor een klant op te zetten. Het gaf me goede inzichten in wat storytelling is, en Miller is gul met tips en adviezen. Omdat ik min of meer een beginneling was op het gebied van storytelling, hielp het raamwerk me ook om aan de slag te gaan en de juiste stappen te volgen.
Een van mijn belangrijkste conclusies was dat ik branding en het verhaal rond een product moet zien vanuit het perspectief van de prospect in plaats van mijn verhaal. Om de klant als de held te zien en mijzelf (of de klant) als gids.
Raad ik het boek aan? Ik wel.
Vooral voor mensen of ondernemers die nieuw zijn met storytelling en het gevoel hebben dat ze wat sturende en beschermende rails nodig hebben om de uitdaging van het vertellen van een overtuigend en spannend verhaal aan te gaan.
Het SB7 raamwerk
In het boek heeft Miller het over het SB7-raamwerk. Dat zijn zeven principes of elementen die je kunt herkennen:
- Een personage
- Heeft een probleem
- En ontmoet een gids
- Die hen een plan geeft
- En hen oproept tot actie
- Die hen helpt falen te voorkomen
- En eindigt in succes
Met deze stappen kunt u beginnen met het verduidelijken van uw boodschap en deze uitwerken in een verhaal met de meegeleverde tool genaamd het StoryBrand BrandScript. Zodra dit stadium is bereikt, neemt het boek je bij de hand en praat je door alle zeven elementen heen.
Nogmaals, voor mij werkte het echt, en het bracht me snel op gang.